7-Eleven lanserar stämpelkort i mobilen

Textstorlek

Skriv ut

7-Eleven lanserar stämpelkort i mobilen

7-Eleven väljer nu att digitalisera sitt traditionella kaffekort in i mobilen. Samtidigt passar man på att utöka med stämpelkort för flera av kundernas favoritprodukter. Syftet är att förenkla kundens vardag och samtidigt bygga lojalitet med sina kunder.

7-Eleven lanserar idag en ny app för digitala stämpelkort där kunderna kan samla stämplar på utvalda favoriter och samtidigt få tillgång till aktuella kampanjer direkt i mobilen. Direkt från start erbjuds stämpelkort på kaffe, dryck, glass, godispåsar samt smoothies. Kunderna får genom att samla stämplar antingen den 6:e eller 7:e på köpet.

- “Vi strävar alltid efter att underlätta kundens vardag och möta deras förändrade behov samtidigt som vi skapar mervärde för dem. Vi vill med vår nya app ge något tillbaka till våra lojala kunder. Förutom att vi underlättar för dem att hålla reda på sina stämpelkort så får vi större flexibilitet att få ut erbjudanden och kampanjer.” - säger Richard Forsshéll, marknadschef på 7-Eleven Sverige.

-“Utöver att man förenklar hanteringen av stämpelkort, både för kunderna och för butikerna, så skapar 7- Eleven en strategiskt viktig kanal utifrån det mobila beteendet. Att använda mobilen för att främja lojalitet skapar fantastiska möjligheter att ta fram personliga och lokalt anpassade erbjudanden som ger mervärde för individen.” - säger Peder Rotkirch, strategiskt ansvarig på Join the Carnival.

| Fler

Av: Emil Paulsson

Sök nyheter

Mer om Reitan Servicehandel Sverige AB

Senaste Nyheter

Populära taggar

Följ oss